Aplikacja mobilna Western Union

dodano: 2017-05-16

Klienci korzystający z usług przekazów pieniężnych Western Union mogą zainicjować przekaz w dedykowanej aplikacji WU (można ją pobrać z AppStore, Google Play) na swoim urządzeniu mobilnym (np. telefonie, tablecie) i dokończyć jego realizację w placówce banku.
W aplikacji mobilnej klient - nadawca wprowadza szczegóły przekazu (imię i nazwisko odbiorcy, wskazuje kraj odbioru przekazu oraz określa jego kwotę), natomiast kwotę główną i opłatę za przekaz uiszcza w placówce banku. Takie rozwiązanie pozwala zainicjować transakcję bez konieczności użycia karty kredytowej/debetowej do jej opłacenia.
Zaletą takiej formy przeprowadzania transakcji jest czas realizacji przekazu w placówce, który skraca się do mniej niż minuty w porównaniu do przekazu całkowicie rejestrowanego w aplikacji WUPOS. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest prywatność wprowadzania danych - klient wykonuje tę czynność osobiście na swoim urządzeniu mobilnym. Wprowadzając dane klient od razu zaznajomiony jest z wysokością opłaty za przekaz oraz kwotą wypłaty. Ponadto dane odbiorcy zawsze uzupełnione są alfabetem łacińskim (nie cyrylicą).
Przekazy AIR (Application Initiated Retail)mogą być wysyłane jedynie w walucie PLN. Opłata za każdy przekaz zainicjowany w aplikacji mobilnej wynosi 19,90 PLN (w okresie od 01.05.2017 do 31.08.2017), niezależnie od kraju przeznaczenia i kwoty.
Maksymalna kwota, która może zostać przesłana przez Klienta w ten sposób wynosi 10 000,00 PLN. Od momentu zainicjowania transakcji w aplikacji mobilnej klient ma 12 h na opłacenie przekazu w placówce banku. Po upływie tego czasu przekaz nie będzie widoczny w systemie - wygasa.