Osoby te przez telefon wyłudzają poufne dane dotyczące haseł, kodów PIN/SMS. Informują rozmówcę, że dane te potrzebne są do zwiększenia bezpieczeństwa lub przeprowadzany jest test działania bankowości. Przestępcy mogą korzystać z techniki, tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by w Waszym telefonie wyświetlił się numer Banku lub zaufanego pracownika Banku! Dla uwiarygodnienia swojej wypowiedzi oszuści mogą podawać się za pracowników IT lub bezpieczeństwa. W rzeczywistości ich celem jest, m.in. zdobycie danych do logowania/narzędzia autoryzacyjnego lub innych cennych danych, które nie powinny być udostępnione osobom postronnym!
Przypominamy, że pracownik Banku podczas rozmowy telefonicznej NIGDY nie poprosi Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji. Pracownik również w rozmowie telefonicznej nie poprosi o instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.
W przypadku, kiedy:
Pamiętaj – nie podawaj nigdy przez telefon nadmiarowych informacji, nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką Banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).